Menu Zamknij

O zespole inicjującym i narodzinach projektu

Kiedy spotyka się kilku edukacyjnych zapaleńców – praktyków, z tego spotkania powstaje pomysł, a potem działanie. Tak było i w tym przypadku.

Połączyła nas edukacja, a dokładniej moc naszych szkół, którą budujemy m.in. na rozwijaniu kompetencji społecznych naszych społeczności – nasze trzy szkoły – w Radowie Małym, Gdyni i Przyłękowie uzyskały tytuł Szkoły z mocą zmieniania świata nadawany przez Fundację Ashoka. Nas, czyli – Ewę Radanowicz, Oktawię Gorzeńską, Ewę Kaliszuk i Martynę Rubinowską.

Kilka miesięcy temu narodził się pomysł wspólnej pracy na rzecz edukacji, nad którym zaczęłyśmy pracować w Gdyni. Potem nastąpiła seria innych, ważnych dla nas spraw, a do współpracy na nowo zmotywowała nas Ewa Radanowicz. Znowu w Gdyni. Tak więc jesteśmy, by pomóc tym, którzy chcą, a nie wiedzą, jak. Chcą, a inni nie chcą. Chcą, a czują się samotni. Chcą, a jeszcze się boją.

Nasz przykład – Ewy Radanowicz i Oktawii Gorzeńskiej – pokazuje, że w systemie da się, że można, że system nie ogranicza. Trzeba tylko:

  • być odważnym, silnym, konsekwentnym, cierpliwym, gotowym na porażki, zdecydowanym,
  • wiedzieć, jak włączać innych,
  • mieć wizję działania,
  • umieć określić i potrzeby, i zasoby, a także to, czego się nie wie.

Przykład Ewy Kaliszuk motywuje do tego, by nie ustawać w poszukiwaniu sojuszników działań i nowych pomysłów. Z kolei Martyna Rubinowska przychodzi do nas ze wsparciem obserwatora szkół (w tym i tych najbardziej kreatywnych i poszukujących), co również jest bezcennym aspektem dla nas – praktyków.

Na zdjęciu Oktawia Gorzeńska, Ewa Radanowicz, Martyna Rubinowska.

W Radowie Małym na pokład dołączyła Agata Baj.